Bouwtekening fietsenhok downloaden en zelf maken
Met een voor een fietsenhok maak je zelf een veilige opbergruimte. Voor je eigen fiets, maar natuurlijk ook voor de fietsen van je kinderen.
Een fietsenschuur bouwen van hout is niet moeilijk. Zeker niet wanneer je gebruik maakt van een duidelijk werkplan.
Waarom zelf een fietsenschuur bouwen?
Fietsen zijn een kostbaar bezit. Voor een goede stadsfiets of een e-bike betaal je al snel enkele duizenden euro’s. Sommigen van ons gebruiken de tweewieler elke dag.
Om boodschappen te doen of om aan hun conditie te werken. Wist je dat fietsen ook veel gebruik worden voor woon- en werkverkeer? Reden te meer om je fiets veilig op te bergen.
In de schuur heb je daar misschien niet altijd plaats voor. Zeker niet wanneer elk gezinslid een eigen fiets heeft. Een fietsenschuur bouwen van hout is dan een prima alternatief.
Deze opslagplaats is alleen bedoeld voor fietsen. Je hebt dus altijd voldoende ruimte tot je beschikking. Ook beschermt deze ruimte jouw kostbare fiets tegen schade en diefstal.
Zelf een afdak maken voor fietsen draagt tevens bij aan de levensduur van jouw fiets. Denk maar eens aan de schadelijke invloeden van het weer.
Wanneer de lak een krasje heeft opgelopen, is het gevoelig voor vocht. Roest en erosie kunnen dan vrij snel ontstaan.
Dat geldt voor het frame, maar ook voor de ketting en alle andere bewegende fietsonderdelen.
Wat zijn de 6 voordelen van een fietsenafdak?
Een fietsenafdak van hout geeft veel voordelen. Denk maar eens aan de ruimte die je bespaart in de schuur of zelfs in de berging. Andere belangrijke voordelen zijn:
1. Ruimtebesparend
Door zelf een hokje te maken voor je fietsen bespaar je flink wat ruimte. Je hoeft de tweewielers namelijk niet meer op te slaan in een ruimte die daar niet voor is bedoeld.
2. Veilige opslagplaats voor fietsen
Natuurlijk wil je jouw fiets veilig kunnen opbergen. Vooral mountainbikes en elektrische fietsen zijn een geliefd doelwit van inbrekers en fietsendieven.
3. Beschermt tegen schadelijke weersinvloeden
Een houten fietsenhok beschermt jouw fietsen tegen de schadelijke invloeden van het weer. Denk daarbij aan hagel en regen. Dit kan zowel de lak als het frame van de fiets aantasten.
4. Nooit meer rondslingerende fietsen in de tuin
Wanneer je jouw fietsen voorziet van een eigen schuurtje, heb je nooit meer last van rondslingerende fietsen. In de tuin, tegen de gevel van het huis of zelfs midden op de oprit.
5. Zelf bouwen is vele malen goedkoper
Nog een leuk voordeel van zelf een fietsenstalling maken van hout is dat je flink kunt besparen. Een kant-en-klare berging kost al snel honderden euro’s.
Met een werkplan voor een fietsenberging én het benodigde materiaal betaal je vaak maar een fractie van de prijs.
6. Zelf de afmeting bepalen van de berging
Als je zelf aan de slag gaat met het bouwen van een fietsenberging bepaal je natuurlijk ook zelf de afmeting. Je kunt het fietsenhokje dus afstemmen op de ruimte die beschikbaar is.
Gebruik een bouwtekening fietsenhok stap-voor-stap plan
De bovenstaande voordelen zijn een prima reden om zelf aan de slag te gaan. Toch zijn er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden.
Gebruik in alle gevallen een duidelijk plan als je een houten afdak voor de fiets wilt gaan bouwen.
Zo weet je namelijk zeker dat je geen cruciale fouten maakt die de constructie onveilig of instabiel zouden kunnen maken.
Een goede werktekening voorziet je van alle exacte afmetingen die je nodig hebt. Ook zijn deze plannen voorzien van een handige materialenlijst.
Je weet dan precies welke benodigdheden je in huis moet halen voordat je begint met klussen.
In deze bouwplannen wordt stap voor stap uitgelegd hoe je zelf een houten stalling voor de fiets kunt timmeren.
Bouwtekening fietsenhok nodig ga Direct aan de slag?
Wil je het liefst zo snel mogelijk aan de slag met het maken van een houten stalling? Een bouwtekening fietsenhok downloaden is de eerste stap die je moet nemen.
Want klussen en doe het zelven is leuk, maar natuurlijk wél wanneer het eindresultaat voldoet aan jouw wens.
;
No Comments
Be the first to start a conversation